Friday, February 10, 2012

Saya dan Nabi

Sudah hampir 30 tahun saya hidup di dunia ni. Belajar sana sini. Berjalan sana sini. Sayangnya, -dan ini hakikatnya- Nabi Muhammad saya tak betul2 kenal (setakat sirah nabi yang ingat2 lupa)..dan..-lebih malang lagi- macamana nak dapat syafaat nabi pada hari akhirat nanti, kalau saya takda buat apa2 utk menunjukkan saya pengikut setia, pecinta nabi?

Jadi, sempena maulidur rasul tahun ini, saya taknak ia berlalu dengan sia2..Mari kawan2..kita do something to show that we love our Nabi. cthnya: kita baca buku berkaitan nabi, menulis berkaitan nabi, menghafal selawat baru dan membacanya dengan sepenuh hati. Ingat x lagu yg best "YA NABI SALAM ALAYKA" by Maher Zain? Jika sebelum ini kita hanya menyanyikannya di hujung bibir, apakata kita hafal lirik dia dan nanyikannya selalu -ketika memasak, atau terperangkap dalam traffic jam, atau sedang berjalan dsb - dengan niat utk menunjukkan kita cinta dan ingat nabi.

Mudahan2 dengan usaha kita, nabi berkenan bagi syafaat utk tlg kita di akhirat nanti. See, utk kepentingan diri kita juga! lirik ada di: http://anizyn.blogspot.com/2010/11/lirik-lagu-ya-nabi-salam-alayka-maher.html (Arabic + english translation)
PS: tapi jangan lupa niatnya ye ;)

No comments:

Post a Comment